søndag den 11. april 2010

Danmark

Alting har en ende
Så blev det lørdag den 10. og det var tid at tage hjem til Danmark. Vi stod op kl. 04.45, vi havde aftalt at køre kl. 6 fra hotellet. Bilerne skulle afleveres i god tid og vi skulle være i lufthavnen mindst to timer for afgang. Vi får afleveret bilen uden problemer og tager lufthavnsbussen. I lufthavne skal vi checke os selv ind, hold da op et cirkus, maskinen vil ikke skanne vores pas og vi må have hjælp af personalet, damen er sur fordi hun stort set skal hjælpe alle, men til sidst får hun det til at virke og vi kan checke bagage ind, køen er lang og vi må vente helt udenfor. Da vi så har fået checket bagage ind kan vi stå i kø i paskontrollen og bagefter i sikkerhedschecket. Nu kan vi gå mod gaten, vi har nu ca. 45 min til afgang og vi kan lige nå en starbucks, og her er der også lang kø.

Nu kan vi omsider checke ind på flyet. Alt går efter planen, indtil vi får besked om at flyet er lidt forsinket da de ikke har noget vand ombord og det skal tankes i en anden gate.
Noget forsinket kan vi lette og flyturen er god. Der er ingen forplejning på en indenrigsflyvning, men vi får da lidt sodavand og nogle peanuts.

Vi lander ca. en halv time senere end forventet, men vi har tid nok til at nå det næste fly. Jeg havde faktisk planer om at nå at finde en cache, nogle gik efter den, men der var for meget kylling over os så vi lod være, tænk om man ikke nåede flyet.

Det næste fly vi skulle med skulle flyve kl. 18.15 men pga. først det ene og så det andet problem kom vi en time senere afsted. Det var et være gammelt fly, hvor sæderne var enormt små, der var ikke skærm ved hvert sæde, så skulle man se film måtte man kigge på de fælles skærme. På indenrigsflyvningen var der brede sædder og tvskærm hvor man både kunne spille, høre musik, se sattelittv og vælge film. Flytiden var kun halvt så lang og det var samme flyselskab. Til gengæld var der god benplads på det sidste fly.

Vi fik sovet lidt i flyet, men ikke meget. Vi landede ca. 15 min senere end forventet, så han har været god til at flyve tiden ind.

Vi kom hurtigt gennem paskontrollen og vores bagage var hurtigt fremme, og kl. 11.00 var vi hjemme i Skibby.

Vi er godt trætte og kan forhåbentlig sove godt i nat.

Det har været en fantastisk ferie, hvor vi nåede at køre 3600 km.