søndag den 28. marts 2010

Rejsen begynder

Så er vi her

Så er vi endelig i USA, efter at have været oppe i ca. 26 timer, kunne vi endelig ligge os ned og få et par timers søvn, men det er svært at omstille kroppen til at klokken er 6 her i Californien, når klokken er 15 i Danmark, så vi fik kun sovet ca. 4 timer.

Dagen igår startede med at vi mødes i Københavns lufthavn kl. 11.00 sammen med ca. 30 andre geocachere/ rejsekammerarter. Der skulle selvfølgelig logges en cache inden vi tog afsted. Så checkede vi ind og kl. 13.10 satte vi kursen mod Paris hvor vi skulle mellemlande. Christopher var vildt spændt, det var jo hans første flytur og det var sjovt at se hans ansigtsudtryk da vi lettede. Turen gik uden problemer, der var lidt huller i luften, men ingen blev luftsyge.

I Paris fik vi travlt, vi troede vi kunne nå at logge en cache i nærheden, vi havde læst at der kun var lidt over en km. til cachen, men da vi stod udenfor var der 2,5 km og tiden var knap, så vi gik ind og checkede os ind. Der var mange der skulle til LA, så det tog noget tid inden vi kunne sætte os tilrette i flyet. Desværre var det forsinket, men vi kom da afsted. Dog var vi i LA lidt før planlagt ankomst tid, så det var ok. Flyturen gik godt, omend den var laaaang. Carl fik desværre en god gang hovedpine, af den slemme slags, så han var ikke meget værd på halvdelen af flyturen, men efter at have spist et par pille og sovet, så meget det kunne lade sig gøre var han pludselig klar igen. Christopher fik ondt i benene og var træt og ked af det de sidste par timer af turen. Vi fløj over Stor Britanien, Island, Grønland(hvor vi kunne se isbjerge, smukt, smukt smukt), Canada og hen over USA. En lang tur, men der var ikke meget turbulens og vi fik god førplejning.

Vi landede i LA kl. 20 og så skulle vi gennem imigrationen, dette gik pænt hurtigt, tror vi var ude på gaden omkring kl. 21 og så skulle vi tage bussen ud til Alamo hvor vi havde lejet bil. Der gik en rum tid inden vi kom til skranken og kunne leje vores bil, forventningen var stor, nu skulle vi ud at have vores store standard SUV, men men men, de havde lejet dem alle ud så nu var gode råd dyre, hvad skulle vi så gøre, det eneste der var tilbage var en pickup, hvor der ikke var plads til vores bagage, eller vi kunne vælge en standard personbil. Vi valgte en standard personbil en Chevolet, som er ok i størrelse men der er ikke så meget plads til bagagen, måske bytter vi den i Palm Springs i dag, eller måske beholder vi den. Det vil tiden vise. Vi brugte altså meget tid i biludlejningen, men kl. 23 kunne vi køre afsted mod hotellet. 23.30 var vi ved hotellet, jeg checkede ind og Carl og Christopher tog ud for at finde en cache. Målet var at der skulle logges en cache i DK og en i LA i det samme kalenderdøgn, da det ville give mange km. til statestikken.

Nu skal vi så bare have noget morgenmad og så er det ellers afsted mod Palm Springs, vi køre af den smukke rute Rim of the World.